вторник, 7 август 2012 г.

Деси Добрева: Имам доверие на българския лекар

Красота, амбиция и уникален талант. Невероятно е как тези три думи описват идеално жената, която искам да Ви представя. Тя не носи високи токчета и не слага силен грим. Винаги е естествена и непринудена … Без преструвки и пози, без излишно маниерничене и капризи. Има глас на ангел. Глас, който със сигурност ще Ви развълнува и ще докосне всяко кътче от душата Ви … Представям Ви слънчевото момиче на българската музикална сцена – Деси Добрева. Как се чувства младата певица след раждането на малката си дъщеричка – Алина? Успява ли да съвместява майчинството с кариерата? Какво е мнението и за българските лекари? Отговорите на тези и още въпроси научете от нашето интервю с нея.



Каква е като жена Деси Добрева – у дома без грим, когато не е на сцена?
 У дома Деси Добрева е домакиня и като всяка друга жена готви, чисти, пере, гледа си детето. Много обичам в свободното си време да ходя на разходки. Особено сега, когато времето е хубаво мога да си позволя да прекарам повече време навън с дъщеричката си.

Как поддържате фигурата си? Спазвате ли някакви диети?
Не пазя диети. Господ ме е дарил с хубав ген и не надебелявам. Старая се да се храня добре и когато имам възможност, спортувам. В момента наблягам на ходенето. Движа се предимно пеша.

Кои храни присъстват най-често в менюто Ви?
Хапвам си добре и дори бих казала, че съм чревоугодник. Обичам домашно приготвената храна, като предпочитам по-лека кухня. Избягвам пърженото, защото така според мен храната си губи основните вкусови качества, а и не е никак полезна. Не съм привърженик на сухите храни и дори се учудвам на много жени и по-конкретно майки, които наблягат на нездравословния начин на хранене. Няма нищо лошо човек от време на време да си похапва чипс например, но когато това започне да се случва постоянно, е вредно за самия организъм. Не само, че се дебелее, но този тип храни не съдържат никакви полезни вещества. 

Консумирате ли определени храни, с които да поддържате гласа си?
Конкретни храни не. Когато усещам, че започвам да се разболявам, си правя сок от лук. Сега откакто станах майка разбрах, че белият лук спомага увеличаването на кърмата, и от време на време го консумирам точно с тази цел.

Скоро станахте майка. Как Ви се отразява майчинството?
Майчинството ме промени. Всяка жена се променя, след като стане майка. Просто всичко по нея се променя - тялото, навиците, режимът, животът. И това е нормално, защото оттук нататък ти не си сам. Винаги до теб ще има някой друг и този друг винаги ще е преди теб… на първо място в живота ти.

Разбрах, че сте била в САЩ, когато сте разбрала, че ще ставате майка. Защо решихте да се върнете в България и тук да родите своята дъщеричка?
Аз бях на турне в Америка, не за постоянно, но доста мислех къде ще е най-добре да родя. Прецених, че в позната среда сред близки хора ще е най-добре за мен, и действително е така - моите родители изключително много ми помагат.
По принцип в Америка и по-конкретно в щата Масачузетс има много добри здравни заведения, специализирани за раждания. Но аз мисля, че в България също има добри специалисти и за щастие попаднах в ръцете на такива.

В частна или държавна болница родихте?
В държавна болница. Родих в АГ Варна и съм доволна. Отношението както към мен, така и към другите жени, от страна на лекарите и персонала, беше наистина професионално.

Имате ли доверие на „българския лекар”?
Има много български лекари, които са добри специалисти в своята област. За огромно съжаление по-голямата част от тях вече не са в България. Лично аз имам приятели лекари, за които мога да кажа, че са професионалисти, но всички работят в чужбина. Истината е, че у нас останаха малко. Като цяло темата здравеопазване в България е изключително черна. Защото ако попаднеш на добър специалист, често той няма нужната апаратура, персонал или ръцете му са вързани от някакви законови пречки. Страшното е, че има много лекари, които спекулират с професията си, с живота на хората, или просто не са достатъчно кадърни. Но има и такива, които както се казва, жертват живота си, за да помогнат на болния. Не можеш да сложиш всички под общ знаменател. Аз лично съм била свидетел и на лекарска компетентност, която спасява човешки живот, и за съжаление на лекарска некомпетентност, която води до катастрофални резултати.

Много жени предпочитат да раждат секцио. Защо избрахте да родите по естествен път?
Не съм съгласна с това, че повечето жени предпочитат да раждат секцио. Според мен жените започнаха да се връщат към традиционното раждане. Секциото стана модерно през 90 –те и началото на новия век. Вече все повече жени се връщат към естествените методи като традиционното раждане и кърменето на бебето с естествена кърма. Аз също съм традиционалист и държа на тези неща. Мисля, че за жена без здравословни проблеми, е нормално да роди по естествен път.

Разбрах, че подготвяте докторат за иновационните методи на възпитание при децата. Разкажете ни повече за този проект.
Работя по тази тема във връзка с дипломната работа за втората ми магистърска степен, която защитих през месец май 2011 г. в НМА "Панчо Владигеров". В нея разглеждам възпитанието на деца от най-ранна възраст до към 10-12 години. За пример съм взела методиката на САЩ, базирана основно на принципите на Золтан Кодай, Карл Орф, Емил Далкроз, Шиничи Сузуки. Харесват ми по-практическата насоченост на занятията и иновационните методи, с които се работи. В България всичко се изявява на теория, но на практика не се получава, и възпитанието зависи от отделния учител, който пък бива разпнат на кръст от политиците и някои недообмислени закони, от неуважението на обществото и други фактори. Като цяло, в днешно време е паднал престижа на учителската професия. И още нещо - в цял свят възпитанието на деца още от момента на раждане е тясно свързано с музиката и изкуствата като цяло. За съжаление в България това възпитание, тази обща култура и интелект, не са значими. Самата аз използвам музиката като основно средство за възпитание и комуникация както с моето дете, така и с други. Докато бях бременна слушах музика с цел въздействие и успокояване на детето, освен това пея постоянно.

Какъв стил музика слушахте?
Много и разнообразна в стилово отношение – класическа музика, джаз, естрада. Разбира се и мои песни.
Съвместимо ли е майчинството с кариерата? Как лично Вие успявате да съвместявате тези „два свята”?
Разбира се, че е съвместимо. Пример за това са много жени както по света, така й в България, които работят, имат кариера и успяват да бъдат добри майки. Да не говорим, че на голяма част от тях им се налага да успяват, тъй като в днешно време невинаги се намира истинска бащинска фигура.

Кои са основните качества, които трябва да притежава една добра майка според вас?
Според мен основното е обич и търпение.

Какво да очакваме от Деси Добрева в музикален план?
Имам записани два албума, които са почти готови на етап смесване и мастеринг. Единият е български, другият е на руски език. Имам още някои идеи, които за момента ще запазя в тайна. Предстоят ми записи и с Националното радио и Представителния Гвардейски духов оркестър, които очаквам с нетърпение. Също така предстои да излезе и първият солов албум на РомаНено Проджект, в който участвам и аз с няколко песни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар